Vind het antwoord op jouw vraag hier.

 

Verzending

Hoe werkt het leverproces?

  • Bericht van de transporteur: Je ontvangt op de dag van levering tussen 8.00-09.00 uur per e-mail bericht van de transporteur over het tijdstip van levering. Voorafgaand een voorkeur voor een aflevertijdstip en/of afleverdatum aangeven is niet mogelijk.
    Als je een BBQ én accessoires hebt besteld, streeft Grill Guru ernaar deze tegelijkertijd aan je te leveren. Het kan echter voorkomen dat het in 2 losse zendingen aangeboden wordt. Je ontvangt dan ook 2 e-mail berichten inzake de levertijden. Eerder dan de dag van levering kunnen we je niet informeren over de levering, dank voor je begrip & geduld!
  • We vragen je geduld: Grill Guru streeft ernaar je bestelling binnen 14 werkdagen te leveren en de levering start vanaf 28 april. Verschillende leveringen zijn door het vastgelopen schip op het Suezkanaal vertraagd. Bij voorbaat dank voor je geduld & begrip!
  • Wanneer wordt er geleverd? Er wordt op werkdagen geleverd tussen 08.00-17.00 uur. Levering volgt op postcode. Het kan zijn dat bepaalde postcodes hun bestelling eerder ontvangen in verband met het rittenschema van de vervoerder van Grill Guru. Het kan dus dat iemand die een bestelling later heeft geplaatst, de bestelling toch eerder ontvangt dan jij. Dank voor je geduld!
  • Niet thuis bij levering? Je ontvangt een kaartje in de bus met een telefoonnummer van onze transporteur, zodat je contact kan opnemen voor een nieuwe leverafspraak.

Door welke transporteur wordt mijn artikel(en) geleverd?

  • De contactgegevens van de transporteur staan in de mail die je op de ochtend van levering ontvangt. 
  • Niet thuis bij levering? Je ontvangt een kaartje in de bus met een telefoonnummer van onze transporteur, zodat je contact kan opnemen voor een nieuwe leverafspraak.

Wordt mijn BBQ samen geleverd met mijn accessoire(s)?

  • Als je een BBQ én accessoire(s) hebt besteld, streeft Grill Guru ernaar deze tegelijkertijd aan je te leveren. Het kan echter voorkomen dat het in 2 losse zendingen aangeboden wordt. Je ontvangt dan ook 2 e-mail berichten inzake de levertijden. Eerder dan de dag van levering kan Grill Guru je niet informeren over de levering, dank voor je begrip & geduld!

     

Ontvangen je een Track & Trace code waarmee de zending te volgen is op het moment dat het 200Fahrenheit verlaat?

  • Nee. Je ontvangt op de dag van levering tussen 8.00-09.00 uur per e-mail bericht van de transporteur over het tijdstip van levering. Er wordt op werkdagen geleverd tussen 08.00-17.00 uur. Voorafgaand een voorkeur voor een aflevertijdstip en/of datum aangeven is niet mogelijk. Eerder dan de dag kan Grill Guru je niet informeren over de levering, dank voor je begrip & geduld!

 

Waarom pas op de dag van levering bericht van de transporteur en niet eerder een track & trace?

  • Albert Heijn ontvangt jouw bestelling en zal deze vervolgens doorsturen naar Grill Guru / Traeger (200Fahrenheit). Vervolgens worden de bestellingen doorgestuurd naar de transporteur die de levering inplant. De actie is zeer populair. In korte tijd moet er door de transporteur een groot aantal bestellingen worden verwerkt en ingeplant. Zodra de transporteur de levering heeft ingeplant, ontvang je bericht per e-mail. Voor die tijd is jouw bestelling nog in behandeling. Grill Guru kan je op dat moment dan ook nog niet informeren wanneer je je bestelling kunt verwachten en wanneer de levering ingeplant gaat worden. 
  • Grill Guru streeft ernaar je bestelling binnen 14 werkdagen te leveren en de levering start vanaf 28 april. Verschillende leveringen zijn door het vastgelopen schip op het Suezkanaal vertraagd waardoor wellicht een extra vertraging kan ontstaan. Bij voorbaat dank voor je geduld & begrip!

Als ik meerdere artikelen bestel, ontvangt ik de artikelen tegelijk of apart van elkaar? 

  • Als je een BBQ én accessoires hebt besteld, streeft Grill Guru ernaar deze tegelijkertijd aan je te leveren. Het kan echter voorkomen dat het in 2 losse zendingen aangeboden wordt. Je ontvangt op de dag van levering dan ook 2 e-mail berichten inzake de levertijden.

 

Kunnen 2 bestellingen samengevoegd worden? 

  • Heb je een BBQ en accessoires in losse bestellingen besteld? Dan kunnen de bestellingen niet samengevoegd worden. Je ontvangt dan ook 2 e-mail berichten inzake de levertijden.
  • Als je een BBQ én accessoires tegelijk hebt besteld, streeft Grill Guru ernaar deze tegelijkertijd aan je te leveren. Het kan echter voorkomen dat het in 2 losse zendingen aangeboden wordt. Je ontvangt dan ook 2 e-mail berichten inzake de levertijden.

Ik heb een foutief adres /e-mail / telefoonnummer doorgegeven in mijn bestelling:

  • Neem hier contact met op met de klantenservice van Grill Guru en gebruik het onderwerp: “Ik heb een vraag over mijn bestelling”.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

  • Neem hier contact met op met de klantenservice van Grill Guru en gebruik het onderwerp: “Ik heb een vraag over mijn bestelling”.
    • Grill Guru ontvangt daarbij graag: 
      • Je IBAN & tenaamstelling
      • De reden van annulering. 

Het bestelproces verloopt automatisch, maar Grill Guru gaat proberen om je order te annuleren, nog voordat er overgegaan wordt tot uitlevering. Mocht het niet meer lukken om de order te annuleren, dan zal deze toch uitgeleverd worden. In dat geval vraagt Grill Guru aan jou of je een retourprocedure op kan te starten.   

Waarom kan iemand die later heeft besteld, zijn bestelling eerder ontvangen dan ik?

  • Er wordt op werkdagen geleverd tussen 08.00-17.00 uur. Levering volgt op postcode. Het kan zijn dat bepaalde postcodes hun bestelling eerder krijgen in verband met het rittenschema van de vervoerder van Grill Guru. Het kan dus dat iemand die een bestelling later heeft geplaatst, de bestelling toch eerder ontvangt dan jij. Dank voor je geduld!
  • Als je een BBQ én accessoires hebt besteld, streeft Grill Guru ernaar deze tegelijkertijd aan je te leveren. Het kan echter voorkomen dat het in 2 losse zendingen aangeboden wordt. Je ontvangt dan ook 2 e-mail berichten inzake de levertijden. Eerder dan de dag van levering kan Grill Guru je niet informeren over de levering, dank voor je begrip & geduld!



Waarom duurt de levering lang?

  • Grill Guru streeft ernaar je bestelling binnen 14 werkdagen te leveren. De levering start vanaf 28 april. Duurt het toch langer? Verschillende leveringen zijn door het vastgelopen schip op het Suezkanaal vertraagd.
    Levering volgt op postcode. Het kan zijn dat bepaalde postcodes hun bestelling eerder krijgen in verband met het rittenschema van onze vervoerder. Het kan dus dat iemand die een bestelling later heeft geplaatst, de bestelling toch eerder ontvangt dan jij. Dank voor je geduld!

Kan ik nog iets toevoegen aan mijn bestelling?

  • Helaas is het niet mogelijk om artikelen aan een bestelling toe te voegen. Plaats hiervoor een nieuwe bestelling. 

Kan ik de voucher ook gebruiken voor een ander model BBQ of accessoires?

  • Je voucher inleveren voor een ander model is helaas niet mogelijk. 
    • De vouchercode is éénmalig geldig. 

Kan ik een bestelling ook afhalen?

  • Het afhalen van de bestelling welke je online hebt geplaatst kan helaas niet. Deze wordt via een extern magazijn geleverd welke niet ingericht is op afhalen van consumenten. Hou daarom de bevestigingsmails in de gaten voor de leverdatum. 

Is levering in België ook mogelijk?

  •  Helaas is het niet mogelijk om deze aanbieding te laten bezorgen in België. 

Kan ik een voorkeur voor een datum of een tijdstip aangeven voor levering van mijn bestelling?

  • Voorafgaand een voorkeur voor een aflevertijdstip en/of afleverdatum aangeven is niet mogelijk.

 

Ik heb een voucher gekocht in de winkel, maar wil mijn aankoop niet verzilveren. Wat nu?

  • Neem contact op met de klantenservice van Albert Heijn o.v.v IBAN, tenaamstelling IBAN, foto van de vouchercode en foto van de kassabon. Albert Heijn zorgt ervoor dat de vouchercodes ongeldig worden gemaakt, waarna je jouw geld gerefund krijgt. 

Fout in de bonusfolder en voucher:

  • De bijbehorende bonusfolder en voucher bevat een fout. Er staat vermeldt dat de BBQ tafel een afmeting heeft van 90 x 104 x 42. Dit moet zijn: 
    • 90 x 104 x 58

 Bevestigingsmail

  • Je ontvangt binnen 15 minuten een bevestigingsmail van Albert Heijn na jouw bestelling. 
    • Heb je na 30 minuten nog steeds niks ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice van Albert Heijn. 

Algemeen

 Factuur

  • Het is niet mogelijk om een factuur te ontvangen/aan te vragen na jouw aankoop.

Prijs

  • De prijzen van alle artikelen zijn Incl. BTW.

Waarom zou ik kiezen voor een artikel van Grill Guru?

  • Grill Guru is specialist met een brede ervaring in buiten koken. Van keramische barbecues (kamado’s) waarmee je de pure smaak proeft van koken op een houtskool vuur tot de super handige one minute lighter om elke BBQ veilig en snel aan te steken.
  • Outdoor cooking the easy way” is waar Grill Guru voorstaat. Aantrekkelijk geprijsd en aandacht voor onze planeet vandaar dat bijvoorbeeld Grill Guru kamado houtskool FCS gecertificeerd is.   

Wat maakt Grill Guru uniek tegenover concurrenten?

  • Als je voor easy barbecueën houdt is Grill Guru je vriend. Lekker genieten van alles wat outdoor cooking te bieden heeft. Grill Guru staat voor kwaliteit zo geeft Grill Guru 20 jaar garantie op de keramische dome & base van alle Grill Guru kamado’s.
  • Kijk op grillguru.nl voor gratis online easy BBQ workshop zodat je snel een echte grillmaster bent.

Wordt mijn artikel als heel geleverd of moet ik het artikel zelf nog in elkaar monteren?

  • Bij je BBQ wordt ook een handleiding geleverd. Je kunt deze ook online bekijken: 
    • Grill Guru Kamado Compact vind je hier
    • Grill Guru Kamado Medium vind je hier.
    • Traeger pro serie 22 vind je hier
    • Grill Guru BBQ tafel vind je hier. 

 Wat zijn de afmetingen van de Grill Guru Compact en de Grill Guru Medium? 

  • Bekijk hier de afmetingen van de Grill Guru’s. 

 

Is er een afdekhoes voor de tafel?

  • Er is wel een hoes voor de Grill Guru Compact, maar niet voor over de tafel. Grill Guru adviseert het materiaal van de tafel goed te onderhouden. Dat staat ook in de bijgeleverde handleiding

Wat zijn de juiste benodigdheden voor het aansteken van de Grill Guru BBQ?

  • De Grill Guru is een keramische barbecue en die wordt altijd gestookt op houtskool en nooit op traditionele briketten. Kokosbriketten zijn dan weer wel zeer geschikt voor de Grill Guru. Gebruik goede kwaliteit houtskool met grote stukken, zodat de Grill Guru niet verstikt raakt. Vul hem maximaal tot de eerste ring en niet verder.
  • Steek de houtskool bij voorkeur aan met een aansteker, zoals de ‘One Minute Lighter’. Je kunt ook aanmaakblokjes gebruiken, maar alleen als ze van natuurlijk materiaal zijn. Gebruik nooit chemische aanmaakblokjes of spiritus.

 

Hoe houd ik een goede tempratuur vast op de BBQ?

  • Juist keramische barbecues (kamado’s) isoleren de warmte ongelooflijk goed. Een kamado brand daarom veel langer op dezelfde hoeveelheid houtskool dan een normale barbecue. Themaratuur regel je simpel via de lucht invoerschuif en top ventilatieschijf. Elke Grill Guru kamado heeft bovendien een thermometer zodat controle van de temperatuur super easy is.
  • Voor het regelen van de temperatuur moet je misschien even oefenen. Grill Guru helpt je graag! Met name bij de eerste drie keer heeft dit wat extra aandacht nodig om het knappen / scheuren van het keramiek te voorkomen. 
  • Je vindt hier extra uitleg hoe je het beste de temperatuur kunt regelen: 

Hoe zorg ik voor de juiste garing van het vlees?

  • De gratis online easy BBQ workshop op grillguru.nl geeft handige tips & tricks ook hoe je makkelijk vlees, vis of groente gaart.

Hoe start ik mijn BBQ het best op?

Hoe gaat de Grill Guru Kamado uit?

  • Simpeler kan niet, doe de bovenste ventilatieschijf dicht en sluit de onderste ventilatieschijf. De Grill Guru Kamado zal zichzelf wegens zuurstofgebrek doven. LET OP! Gebruik GEEN water om de kooltjes te doven, dit kan de keramische Grill Guru Kamado beschadigen. 

Hoe maak ik de Grill Guru schoon?

  • Na een heerlijk gerecht kan je de Grill Guru even opstoken ( Boven en onderste ventilatieschijf open ) hierna kan je met een BBQ borstel het vet/etensresten makkelijk van het rooster verwijderen. De kleine resten houtskool kan je met een aspook verwijderen. 

Hoe berg ik de Grill Guru Kamado op?

  • Bedek de Grill Guru Kamado, wanneer deze niet in gebruik is en buiten wordt opgeslagen, eenmaal volledig afgekoeld met een geschikte regenhoes. Laat je hem vervolgens een poos buiten of in een onverwarmde ruimte staan, zonder hem te gebruiken, lucht hem dan bij mooi weer zo nu en dan door de regenhoes te verwijderen en de kamado goed te laten drogen (optrekkend vocht wordt niet tegengehouden door de regenhoes). 
  • Het wordt aanbevolen om de Grill Guru Kamado in de winter afgedekt te bewaren in een, bij voorkeur verwarmde, garage of schuur. En wil je hem helemaal verwennen, poets de stalen delen dan met een olie of bijvoorbeeld WD40, gaat het staal weer mooi van glanzen en beschermt deze extra tegen (vlieg) roest en verkleuring van de coating. Het verchroomde grillrooster is NIET vaatwasser bestendig. 

Moet ik vilt vervangen op mijn Grill Guru Kamado?

  • Het afdichtingsvilt is essentieel voor een mooie luchtdichte Grill Guru Kamado. Het houdt de warme binnen en zorgt voor een mooie constante temperatuur. Na verloop van tijd zal het vilt zijn werking verliezen, het vilt is plat/glad. Het is tijd om het vilt te vervangen. Dit kan heel makkelijk met Kamado-vilt verkrijgbaar bij verschillende BBQ speciaalzaken en online. Let bij aankoop van vervangend vilt wel even op de breedte van het vilt, het mag niet te breed zijn en daarmee over de binnenste randen van de deksel en onderpot vallen. 

Zijn de gietijzeren pannen geschikt voor inductie?

  • Hoewel de gietijzeren pannen niet speciaal gemaakt zijn voor inductie, kunnen ze hier wel op gebruikt worden.

Retourneren

Hoelang heb ik om een product te retourneren?

  • Je hebt na ontvangst van je product 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd indien het een productiefout of schade betreft. Enkel de retourkosten zijn voor eigen rekening. Een kamado / pellet grill retourneren kan hier en bedraagt € 29.95. Het retourneren van accessoires kost € 6.95 en kan hier
  • Grill Guru zal na ontvangst en controle van je retour in het distributiecentrum van Grill Guru, de retour aanmelden bij Albert Heijn, zodat Albert Heijn het verschuldigde orderbedrag binnen 14 werkdagen kan terugstorten. 
  • Let op, je bent zelf verantwoordelijk voor het in goede staat retourneren. Sommige artikelen, zoals kamado’s, pizzastenen, plate setters en gietijzeren producten zijn kwetsbaar tijdens transport. Alleen voor onbeschadigde artikelen wordt het betaalde bedrag teruggestort.

Wat is de kostenindicatie van een product retourneren?

  • Een kamado / pellet grill retourneren kan hier en bedraagt € 29.95. 
  • Het retourneren van accessoires kost € 6.95 en kan hier.

Is het mogelijk om mijn product te retourneren na 14 dagen?

  • Het is niet meer mogelijk om na de 14 dagen te retourneren. 

 

Ik heb schade en/of een defect aan het geleverde artikel. Wat moet ik doen?

  • Wat vervelend! Neem hier contact op met de klantenservice van Grill Guru en gebruik het onderwerp “ik wil schade / defect melden”. Het contactformulier laat je zien welke informatie nodig is om je te kunnen helpen. De klantenservice van Grill Guru kijkt graag of ze het probleem voor je kunnen oplossen. 
  • We snappen dat het soms prettig kan zijn om hier telefonisch contact over te hebben. Zowel Albert Heijn als de klantenservice van Grill Guru doet hier echter nooit telefonisch uitspraken over. Er zijn namelijk foto's van het defect/ de schade nodig + een kopie van je aankoop bon voor een juiste beoordeling.