Vraag en antwoord voor spaarcampagne ‘Spaar voor je 2e kaartje gratis'

Vraag

Wat voor actie is dit?

Antwoord

Van 13 juli t/m 23 augustus 2020 kun je sparen voor het 2e kaartje gratis voor meer dan 300 uitjes in Nederland. Kijk voor alle deelnemende uitjes op ah.nl/uitjes.

Vraag

Hoe werkt de spaaractie?

Antwoord

Spaar in de AH app voor digitale Uitjeszegels. Ontvang bij elke 10 euro aan boodschappen 1 digitale Uitjeszegel. Is je spaarkaart vol? Lever hem in voor een 2 gratis kaartje.

Vraag

Hoe werkt de spaaractie?

Antwoord

- Een 2e kaartje gratis sparen gaat enkel via de AH app. 

- Van 13 juli t/m 23 augustus 2020 ontvang je bij elke €10,- aan boodschappen* één AH digitale Uitjeszegel. 

- Bij 4 digitale AH Uitjeszegels heb je een volle spaarkaart. 

- Ga naar ah.nl/uitjes om alle deelnemende uitjes te bekijken. 

- Volle spaarkaarten kunnen van 13 juli 2020 t/m 10 januari 2021 online worden verzilverd via de AH app of op ah.nl/uitjes voor een 2 toegangskaartje voor alle deelnemende uitjes in heel Nederland. 

- Zit er een prijsverschil tussen kaartjes (bijv. tussen volwassenen en kinderen), dan zal het goedkoopste kaartje gratis zijn. 

- Na betaling worden de entreebewijzen opgestuurd naar het opgegeven mailadres. 

- LET OP: voor de meeste uitjes is het nodig om vooraf via de website van het betreffende uitje een datum en tijdvak te reserveren. Zonder reservering kan het zijn dat toegang wordt geweigerd. Check daarom dus goed of het desbetreffende uitje op jouw gewenste dag nog plek heeft voordat je de kaartjes aanschaft. Dit kun je doen op de site van het uitje zelf. 

*Dit bedrag is exclusief (door de wet) uitgesloten productgroepen: sterke drank, tabak, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, boeken, telefoonkaarten, postzegels, cadeaukaarten en -bonnen, loten, beltegoed, statiegeld en emballage.

Vraag

Hoe kan ik sparen in de AH app?

Antwoord

1. Open of download de (laatste versie van de) AH app. 

2. Klik op de: ‘Mijn AH pagina' op het blok 'Spaar voor een 2e kaartje gratis'. Volg de stappen op het scherm. 

3. Sparen maar! Zegels worden vanaf nu automatisch toegevoegd op je digitale spaarkaart zodra je je persoonlijke bonuskaart scant in de winkel en bij online bestellingen. Bij 4 zegels heb je een volle spaarkaart. 

4. Je kunt te allen tijde je aantal zegels inzien in de AH app. Kijk voor meer informatie over digitaal sparen op ah.nl/digitaalsparen

Vraag

Hoeveel AH digitale Uitjeszegels moet ik sparen voor een volle spaarkaart?

Antwoord

Bij elke €10,- aan boodschappen ontvang je één AH digitale Uitjeszegel. Bij 4 digitale Uitjeszegels heb je een volle spaarkaart.

Vraag

Krijg ik ook AH digitale Uitjeszegels bij mijn bestelling op ah.nl?

Antwoord

Bij je bestelling op ah.nl (voor zowel thuisbezorging als ophalen bij een Albert Heijn Pick Up Point) krijg je ook voor elke €10 een AH digitale Uitjeszegel. Bij €40 aan boodschappen ontvang je automatisch een volle volle spaarkaart. Dit wordt allemaal automatisch verwerkt in de AH app.

Vraag

Hoe ontvang ik mijn AH digitale Uitjeszegels als ik mijn boodschappen bij een zelfscan of scan&go kassa afreken?

Antwoord

Als je de persoonlijke bonuskaart hebt gekoppeld aan de AH app worden deze automatisch toegevoegd aan je digitale spaarboekje.

Vraag

Waarom kan ik niet meer fysieke zegels sparen en moet alles nu digitaal?

Antwoord

We proberen boodschappen steeds makkelijker te maken voor onze klanten en we geloven dat digitaal sparen de toekomst is. Digitale zegels zijn namelijk veilig opgeslagen in de app, je kan ze niet kwijtraken, sparen gaat automatisch en het scheelt veel gedoe met plakken.

Daarnaast scheelt het ook veel papier wat gunstig is voor het milieu. Kijk voor meer informatie over digitaal sparen op ah.nl/digitaalsparen.

Vraag

Ik heb boodschappen gedaan, maar geen AH digitale Uitjeszegels ontvangen in mijn AH app. Wat nu?

Antwoord

Wacht tot de volgende dag. Het kan soms even duren voordat de bijschrijving van jouw AH Uitjeszegels zijn verwerkt. Zijn de zegels de volgende dag nog niet bijgeschreven? Ga dan terug naar de winkel waar je je boodschappen hebt gedaan en neem bij voorkeur de kassabon mee. Heb je online boodschappen gedaan? Neem dan contact op met de Klantenservice.

Vraag

Wanneer loopt deze spaaractie?

Antwoord

Je kunt van 13 juli t/m 23 augustus 2020 AH Uitjeszegels sparen. De toegangskaartjes kunnen van 13 juli 2020 t/m 10 januari 2021 worden verzilverd in de AH app of op ah.nl/uitjes. De geldigheid van de tickets kunnen verschillen per uitje, omdat sommige uitjes bijvoorbeeld gesloten zijn in de winter, of juist later open gaan. De geldigheid staat op de site duidelijk per uitje vermeld. Ook de openingstijden van de verschillende uitjes worden vermeld, net als bijzondere dagen waarop een uitje gesloten is.

Vraag

Geldt de actie ook in de AH to go winkels of in de winkels in België?

Antwoord

Nee, de actie geldt niet in de AH to go en België winkels.

Vraag

Ik heb een specifieke vraag over een uitje (bijv. is het uitje geschikt voor minder valide mensen?), waar kan ik het antwoord vinden?

Antwoord

Op de site ah.nl/uitjes staat ook per uitje de praktische informatie en voorwaarden. Mocht het antwoord hier niet tussen staan, zal er ook altijd een link naar de site van het uitje zelf staan.

Vraag

Ik heb een specifieke vraag over een uitje m.b.t. het Corona virus, waar kan ik het antwoord vinden?

Antwoord

Voor de meest up-to-date openeningstijden en regels per uitje kun je terecht op de website van het betreffende uitje. LET OP: voor sommige uitjes is het nodig om vooraf via de website van het betreffende uitje een datum en tijdvak te reserveren. Zonder reservering kan het zijn dat toegang wordt geweigerd. daarom dus goed of het desbetreffende uitje op jouw gewenste dag nog plek heeft voordat je de kaartjes aanschaft. Dit kun je doen op de site van het uitje zelf.

Vraag

Hoe verzilver ik mijn volle spaarkaart?

Antwoord

1. Check of het desbetreffende uitje op jouw gewenste dag nog plek heeft voordat je de kaartjes aanschaft. Dit kun je doen op de site van het uitje zelf. 

2. Klik in de AH app op koop tickets of ga naar ah.nl/uitjes om een uitje te bestellen. 

3. Kies het gewenste uitje. Bij elke volle spaarkaart ontvang je een 2e kaartje gratis. 

4. Volg de stappen om je betaling af te ronden. Je ontvangt de entreebewijzen in je mail. 

5. LET OP: voor sommige uitjes is het nodig om vooraf via de website van het betreffende uitje een datum en tijdvak te reserveren. Zonder reservering kan het zijn dat toegang wordt geweigerd. Check dit dus goed op ah.nl/uitjes.

Vraag

Wat neem ik mee naar het uitje?

Antwoord

Per uitje verschilt de vorm van entreebewijs; dit kan een e-ticket, barcode of QR code zijn. Check op ah.nl/uitjes wat voor jouw uitje van toepassing is. Ook is de reservering van de gewenste datum en tijd wellicht nodig om toegang te krijgen aan het uitje. Check of het desbetreffende uitje op jouw gewenste dag nog plek heeft voordat je de kaartjes aanschaft. Dit kun je doen op de site van het uitje zelf.

Vraag

Kan ik één e-ticket meerdere keren gebruiken?

Antwoord

Nee, dat kan niet. Elk e-ticket heeft een unieke code en kan dus maar 1x gescand worden bij het uitje.

Vraag

Ik kom een aantal AH digitale Uitjeszegels tekort en de actie is voorbij, wat nu?

Antwoord

De AH digitale Uitjeszegels zijn helaas alleen te verkrijgen gedurende de aangegeven spaarperiode.

Vraag

Kan ik ook telefonisch, bij de kassa van het uitje of per email kaartjes bestellen?

Antwoord

Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt alleen kaartjes kopen via de AH app of op ah.nl/uitjes.

Vraag

Wanneer ontvang ik mijn e-tickets?

Antwoord

Zodra de betaling via internet is voltooid en verwerkt, ontvang je een bevestigingsmail in jouw mailbox met de entreebewijzen bijgevoegd. Print deze (indien noodzakelijk) en neem ze mee naar het uitje.

Vraag

Hoe kan ik betalen?

Antwoord

Het betalen van de tickets kan uitsluitend via iDEAL. Indien je hier niet over beschikt kun je wellicht iets regelen via familie of vrienden.

Vraag

Kan ik mijn tickets of digitale spaarkaart ook inwisselen voor geld?

Antwoord

Spaarkaarten en vouchers zijn niet inwisselbaar voor geld.

Vraag

Ik heb tickets gekocht, kan ik deze nog annuleren?

Antwoord

Annuleren is helaas niet mogelijk. Alleen als een uitje wegens onvoorziene omstandigheden zijn verplichting niet kan nakomen ontvangt je je geld retour.

Vraag

Ik ben de email met tickets kwijt. Wat moet ik doen?

Antwoord

Neem contact op met de klantenservice via ah.nl/klantenservice en vraag of jouw entreebewijzen opnieuw kunnen worden toegestuurd. Vergeet niet je naam en emailadres te vermelden die je hebt opgegeven bij het bestellen van de tickets.

Vraag

Ik ben vergeten om te reserveren voor het uitje. Wat nu?

Antwoord

Slechts de combinatie van het entreebewijs en de eventuele reservering van datum en tijdslot geeft recht op toegang. Het kan zijn dat het uitje je de toegang weigert gezien zij zich aan de coronamaatregelen dienen te houden.

Vraag

Ik ben vergeten om mijn e-tickets mee te nemen naar het uitje. Wat nu?

Antwoord

De e-tickets zijn de toegangskaarten, zonder deze toegangskaart kun je helaas niet naar binnen.

Vraag

Moet ik reserveren voor een uitje?

Antwoord

Voor sommige uitjes is het nodig om vooraf via de website van het betreffende uitje een datum en tijdvak te reserveren. Zonder reservering kan het zijn dat toegang wordt geweigerd. Check of het desbetreffende uitje op jouw gewenste dag nog plek heeft voordat je de kaartjes aanschaft. Dit kun je doen op de site van het uitje zelf.

Vraag

Ik wil mijn reservering wijzigen. Kan dat?

Antwoord

Als je je reservering wilt wijzigen kun je contact opnemen met het uitje.

Vraag

Moet ik bij de kassa van de attractie betalen?

Antwoord

Nee, je schaft je e-tickets aan via de AH app of ah.nl/uitjes betaalt middels iDEAL. Door het inleveren van deze e-tickets verkrijg je toegang tot het uitje.

Vraag

Hoe wordt het 2e toegangskaartje gratis berekend als er verschillende toegangsprijzen zijn?

Antwoord

Je dient tijdens het bestelproces ingelogd te zijn met je AH account en een volle spaarkaart te hebben. Vervolgens krijg je op elk 2e toegangskaartje 100% korting. Korting geldt dus alleen per veelvoud van 2. Bij 3 kaarten krijg je dus 1 kaartje gratis. Als een activiteit verschillende prijzen hanteert (bijv. volwassene / kind) worden alle aangeschafte vouchers op volgorde gezet van duur naar goedkoop. Vervolgens worden op de goedkoopste kaartjes 100% korting gegeven. 

Voorbeeld: 

3 volwassen kaartjes a € 20,-, 

1 senioren kaartje a € 15,-, 

2 kinderkaartjes a € 10,-. 

De prijs wordt dan als volgt berekent: 

1. Eerste volwassene kaartje € 20,-. 

2. Tweede volwassene kaartje € 20,-. 

3. Derde volwassene kaartje € 20,- 

4. Eerste senioren kaartje € 0,- 

5. Eerste kinderkaartje € 0,- 

6. Tweede kinderkaartje € 0,- 

Totaal € 60,- voor 6 toegangsbewijzen.

Vraag

Wat zijn de actievoorwaarden?

Antwoord

Kijk op ah.nl/uitjes voor alle actievoorwaarden.

Vraag

Mijn vraag staat hier niet tussen, wat nu?

Antwoord

Voor vragen, klachten en/of opmerkingen met betrekking tot deze actie kun je terecht op ah.nl/klantenservice.