Verzending

Wat is de verzendtijd van mijn levering?

  • Heb je een E-bike besteld? Jouw E-bike wordt binnen 7 werkdagen geleverd. 
  • Heb je een omafiets besteld? Jouw omafiets wordt binnen 7 werkdagen geleverd.
  • Heb je een fiets accessoire besteld? Dan wordt jouw accessoire binnen 3 werkdagen geleverd.

Ontvang ik een Track & Trace code op het moment dat mijn bestelling het magazijn verlaat? 

  • Heb je een E-bike besteld? Dan ontvang je geen Track & Trace code. Wel ontvang je binnen 2 werkdagen na aankoop een bevestiging van de order. Binnen 7 werkdagen wordt je gebeld of ontvang je een e-mail met informatie over de afleverdag. Op de avond voor de aflevering ontvang je een tijdspad van maximaal 3 uur waarbinnen de fiets wordt geleverd.
  • Je ontvangt wel een Track & Trace code na het bestellen van een accessoire en omafiets. De Track & Trace code ontvang je zodra de bestelling bij de vervoerder is aangekomen.

Ik heb geen Track & Trace ontvangen, wat nu?

  • E-bikes: zie hierboven, je ontvangt geen Track en Trace code maar wel een bevestings e-mail van Blue Zone Mobility.
  • Heb je geen Track & Trace code ontvangen na het bestellen van een accessoire of omafiets? Neem dan contact op met info@bikeservicenederland.nl o.v.v. jouw ordernummer en ontvang alsnog jouw Track & Trace.

Als ik meerdere artikelen bestel, ontvang ik mijn bestellingen apart van elkaar of tegelijk?

  • De fietsen en de accessoires worden door 2 verschillende distributiecentra verzonden. Het kan dus zijn dat deze op een ander tijdstip geleverd worden.

Ik heb het product online besteld, maar zie hiervan af. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren en mijn geld terugontvangen?

  • Het is mogelijk om jouw bestelling te annuleren. Heb je al een e-mail gehad met een verzendbevestiging of een Track & Trace code, dan is annuleren helaas niet meer mogelijk. heb je deze nog niet ontvangen dan kun je e-mailen naar info@bikeservicenederland.nl en aangeven dat je de order wilt annuleren. 
    • Vermeld altijd jouw ordernummer, naam en besteldatum.
  • Jouw annulering wordt door Blue Zone Mobility B.V. doorgegeven aan Albert Heijn. Zodra Albert Heijn bericht ontvangt van of Blue Zone Mobility B.V. om jou te refunden duurt het tot 15 werkdagen voordat je jouw geld terug op de rekening hebt waar de bestelling op is uitgevoerd.
    • Heb je een aankoop met voucher gedaan? 
      • Het refunden van jouw bestelling duurt helaas iets langer.

Ik heb een voucher gekocht, maar zie er toch vanaf. Kan ik mijn geld terugontvangen?

  • Ja je kan jouw geld terug ontvangen, als jij van je voucher afziet. 
  • Neem contact op met de klantenservice van Albert Heijn o.v.v IBAN, tenaamstelling IBAN, foto van de vouchercode en foto van de kassabon. Albert Heijn zorgt ervoor dat de vouchercodes ongeldig worden gemaakt, waarna je jouw geld gerefund krijgt.

Ik heb een foutief adres / e-mail / telefoonnummer doorgegeven in mijn bestelling wat moet ik nu doen?

Hoelang heb ik garantie op mijn artikelen?

  • Alle producten hebben twee jaar garantie

Kan ik een factuur ontvangen bij mijn bestelling?

  • Fietsen en accessoires
    • Het is mogelijk om een factuur aan te vragen voor jouw bestelling. Stuur een e-mail naar info@bikeservicenederland.nl o.v.v naam, ordernummer, besteldatum en bestelgegevens.

Ik heb problemen met het invoeren van de vouchercode. Waar kan ik terecht? 

  • Volg eerst de verzilverinstructies, die te vinden zijn bovenin de pagina. 
    • Lukt het invoeren van de vouchercode nog steeds niet? Neem dan contact op met de klantenservice van Albert Heijn.

Klachten over de afhandeling door de leverancier?

  • Neem direct contact op met de klantenservice van Albert Heijn. Albert Heijn zal contact opnemen met de leverancier betreft jouw klacht.

Ik heb andere vragen zoals productinformatie of m.b.t. leveren en retourneren. Waar kan ik deze stellen?

Algemene vragen

Hoe groot en zwaar is mijn E-bike?

  • De Villette le Robuste E-bike weegt 27.6 kilo inclusief accu. De lengte is ongeveer 185 cm, breedte 65 cm en hoogte rond de 110 cm, afhankelijk van hoe hoog je het stuur instelt. 
  • De Villette le Robuste E-bike Deluxe weegt 27 kilo inclusief accu. De lengte is ongeveer 185 cm, breedte 65 cm en hoogte rond de 110 cm, afhankelijk van hoe hoog je het stuur instelt. 
  • De Villette la Joie E-bike weegt 27 kilo inclusief accu. De lengte is ongeveer 185 cm, breedte 65 cm en hoogte rond de 110 cm, afhankelijk van hoe hoog je het stuur instelt.

 

Is de Villette le Robuste (Deluxe) E-bike geschikt voor alle leeftijdsgroepen?

  • Beide E-bikes zijn geschikt voor personen vanaf ongeveer 14 jaar tot ver in de zestig. Vanwege de niet al te lage instap is de E-bike minder geschikt voor oudere gebruikers. De E-bike is geschikt voor personen van ca 165 cm tot 189 cm. De E-bikes zijn voorzien van een lange zadelbuis.

Welke framemaat is geschikt voor mij?

  • Fietsen met een vaste zadelpen en vaste stuurpen hebben minder verstelmogelijkheden dan die met een verstelbaar stuur, waardoor deze voor minder lichaamslengtes geschikt te maken zijn. De Villette le Robuste is het meest geschikt voor mensen van ca 165 tot 189 cm.
  • De omafiets is geschikt voor mensen van ca 162 tot 195 cm (bevat een lange zadelpen).

Wat is de actieradius van mijn E-bike?

  • 80-120 km, echter dit is uiteraard van veel factoren afhankelijk. Zie hieronder een uitleg.
    • 1. Weersomstandigheden
      • Het weer is van grote invloed op de actieradius. Ook al hebben we zelf geen invloed op het weer, toch zijn de volgende punten belangrijk:
      • Wind
      • Met veel (tegen)wind moet de E-bike veel kracht leveren wat veel energie vraagt van de accu. Hierdoor is de accu sneller leeg.
      • Temperatuur
      • De accutechnologie in de fietsaccu, Lithium-Ion, presteert het beste in temperaturen tussen 20 en 25 graden Celsius. Is het warmer of kouder, dan neemt de actieradius af. In Nederland is met name de temperatuur onder de 20 graden van grote invloed. De actieradius neemt bij een buitentemperatuur van 10 graden zo'n 10% af en als het rond het vriespunt is (0 graden) is dat al 20%. Dit merk je dus direct in het aantal kilometer dat je kan fietsen.
    • 2. Ondersteuning
      • De trapondersteuning waarin je fietst heeft veel invloed op de actieradius. Hoe meer je ondersteunt wordt tijdens het fietsen, hoe minder kilometers je af kunt leggen.
    • 3. Bandenspanning
      • Net zoals je zelf makkelijker fietst met goed opgepompte banden, zo geldt dit ook voor de kracht die de motor van je E-bike moet leveren. Met goed opgepompte banden hoeft de motor minder kracht te leveren. Dit kost minder energie, waardoor je een langere afstand af kunt leggen.
    • 4. Gewicht
      • Hoe hoger het gewicht, hoe lager de actieradius van de E-bike. Denk hierbij aan het gewicht van de fiets, de berijder én de bagage.
    • 5. Schakelgedrag
      • Actief schakelen vergroot de actieradius. Door de juiste versnelling te kiezen, lever je zelf de maximale kracht met de minste inspanning. Denk bijvoorbeeld aan wegfietsen in een lage versnelling. Dan hoeft de motor minder onnodige kracht te leveren wat resulteert in een lager energieverbruik.
    • 6. Type wegdek / terrein
      • Een onverhard wegdek zal leiden tot een lagere actieradius. Ook een fietstocht met veel heuvels kost meer energie en zal zorgen voor een lagere actieradius.
      • Actieradius loopt snel terug
      • Als het aantal kilometers dat je met behulp van trapondersteuning kunt afleggen snel afneemt dan is de kans groot dat de accu kapot aan het gaan is. In plaats van een hele nieuwe E-bike kun je ook alleen de accu vervangen.

Is er onderhoud vereist aan mijn artikel(en)?

  • Jazeker, elke fiets heeft onderhoud nodig. Voor info: www.villettefietsen.nl/onderhoud
  • Maak de fiets regelmatig schoon. De fiets/ketting kan namelijk slecht tegen vuil en pekel. 
  • Gebruik uitsluitend warm water met een milde vloeibare zeep en een katoenen doek voor de grote oppervlakken.
  • Gebruik geen hogedrukspuit, hierdoor kan je delicate onderdelen beschadigen.
  • Spuit de ketting als deze schoon is licht in met siliconenspray.
  • Laat de fiets goed drogen. 
  • Poets de fiets met een droge doek zodat je het restvuil ook verwijderd.
  • Maak met name velgen en spaken goed schoon.
  • Bouten kun je het beste invetten met wat vaseline.
  • Geef de fiets een extra beschermlaag met siliconenspray.
  • Vet aluminium, chroom en stalen delen in met zuurvrije vaseline om oxidatie tegen te gaan.
  • Zorg dat je bij het schoonmaken je verende voorvorken vermijdt en gebruik geen bijtende middelen zoals chloorbleek.

Heeft vriesweer veel invloed op een E-bike?

  • Ja, helaas wel. Bij temperaturen onder nul neemt de capaciteit van een accu met tientallen procenten af, waardoor je in plaats van bijvoorbeeld 80 kilometer in de zomer maar 60 kilometer in de winter kunt fietsen. Er kan bij lage temperaturen minder stroom in een accu en er komt ook nog eens minder uit. Laadt de accu in de winter wat vaker op, in een verwarmd vertrek – dan kan er meer stroom in. Daarnaast wordt er in de winter vaak gestrooid en kan het wegenzout jouw E-bike aantasten. Was de fiets geregeld om het zout af te spoelen, maar gebruik hiervoor geen hogedrukspuit! Met een hogedrukspuit spuit je mogelijk het vet uit de lagers en kan water in de motor, accu en het display dringen.

Heeft de E-bike zowel een terugtraprem als een handrem?

  • De Villette le Robuste is uitgerust met V-brakes op het voorwiel en op het achterwiel. De fiets heeft geen terugtraprem. De Villette le Robuste Deluxe heeft V-brakes op het voorwiel en een rollerbrake in het achterwiel. V-brakes vragen vaker onderhoud (vervanging van remblokjes) dan een rollerbrake. 
  • De Villette la Joie heeft 2 V brakes, 1 op het voorwiel en 1 op het achterwiel.

 

Hoeveel versnellingen bevat de E-bike?

  • De Villette le Robuste en de Villette le Robuste Deluxe beschikken beiden over een Shimano Nexus 3 versnellingsnaaf. Deze betrouwbare, onderhoudsarme naaf biedt een geschikt verzet voor vrijwel elke situatie die in Nederland voorkomt.
  • De Villette ka Joie heeft 7 versnellingen en een derailleur systeem. 

Bevat mijn omafiets een terugtraprem of handremmen?

  • In Nederland is het geoorloofd om slechts met 1 remsysteem te fietsen. Deze Villette omafietsen zijn uitgerust met een naafrem, terugtraprem.

Welk slot heb ik nodig?

  • Per regio in Nederland is de behoefte en vraag naar bepaalde sloten sterk verschillend. 
  • In de stad heeft men veelal de voorkeur voor een kettingslot (om fiets ergens aan vast te zetten), in een dorp wordt veelal een frameslot gebruikt en is toereikend.
    • Frame slot montage is zeer eenvoudig, daarvoor dien je twee inbusboutjes te gebruiken om te monteren. De ringsloten en kettingsloten wijzen zich vanzelf.

Bevat mijn omafiets versnellingen?

  • Nee, de omafiets bevat geen versnellingen

Hoeveel kg mag op de achterdrager?

  • De omafiets is uitgerust met een bagagedrager en derhalve geen personendrager. Het is niet verantwoord om met meer dan 20 kg bagage op de achterdrager te gaan fietsen.

Kan er een voordrager op de oma fiets gemonteerd worden?

  • Jazeker is het mogelijk om een voordrager te monteren. Instructie hiervoor treft u aan op: www.villettefietsen.nl

Ik heb mijn bestelde accessoires al ontvangen, echter de bestelde fiets nog niet?

  • Veel van de sloten en accessoires hebben een snellere levertijd dan de fietsen. Het kan hierdoor voorkomen dat je deze een dag eerder ontvangt dan de fietsen.

Mijn fiets is incompleet of met schade geleverd?

  • Wat vervelend dat je problemen ervaart met jouw fiets! Neem contact op met de klantenservice van Blue Zone Mobility. Zij zorgen ervoor dat alles zo snel mogelijk goed komt. 

Kan ik de fiets wel zelf monteren?

  • Fietsen worden niet rijklaar, maar voor 85% gemonteerd geleverd. De fiets wordt in een doos vervoerd om het risico op transportschade te verkleinen. Dit betekent dat de losse onderdelen, zoals o.a. het voorwiel, de trappers, het zadel en het stuur nog gemonteerd moet worden. Ook afstelling van de fiets valt onder rijklaar maken van de fiets. Met behulp van de montagehandleiding is dit zeker te doen.
  • Bekijk hier een instructie/montage overzicht van de omafiets.

Hoe verstel ik het zadel en stuur?

Bepalen van fiets maat?

  • Het bepalen van de juiste fietsmaat is afhankelijk van jouw lengte, wij verwijzen jou graag door naar onze matentabel voor nadere informatie en ondersteuning. De omafietsen zijn geschikt voor mensen van 160 tot 185 cm, Om erachter te komen wat jouw ideale framehoogte is, heb je twee dingen nodig: een meetlint en een rekenmachine.
  • Het meten gaat als volgt: ga rechtop staan, op blote voeten, met je hielen 15 tot 20 centimeter uit elkaar. Meet de afstand tussen de grond en je kruis. Vermenigvuldig die afstand met 0,66. De uitkomst daarvan rond je naar beneden af, zo kom je achter jouw framehoogte.
    • Voorbeeld: De afstand tussen de grond en je kruis is 80 centimeter. 80 vermenigvuldigd met 0,66 is 52,8. De framehoogte is dus 52 cm.

Wat is de gemiddelde maat voor mannen en vrouwen?

  • Over het algemeen geldt voor volwassenen (>155) cm de maat 28 inch met hierbij de framemaat aangepast op de lengte. Een framemaat van 53 cm voor vrouwen is gemiddeld, voor mannen is dit ongeveer 56 cm.

Hoe groot hoort een fiets te zijn voor kinderen?

  • Let bij het bestellen van kinderfietsen op dat je de fiets niet te groot koopt, kinderen voelen zich vaak erg onveilig op een te grote fiets waardoor ze het plezier in fietsen kunnen verliezen!

Waar vind ik het frame nummer van de fiets?

  • Het framenummer van de fiets staat enkel op de fiets zelf, is nergens geregistreerd en kunnen wij helaas niet achterhalen. Het is daarom belangrijk het framenummer direct te noteren na ontvangst van de fiets. Je vindt het framenummer op 1 van de volgende plekken: bij het balhoofd, de trapas, of onder het zadel.

Kan ik de fiets ook in een AH winkel uitproberen?

  • De fietsen zijn slechts online verkrijgbaar en niet uit te proberen in de winkel.

Ik heb een vraag over mijn bestelling.

  • E-mail: dropshipment@bluezonemobility.nl
  • Telefoonnummer: (+31) 6 11754803
  • Wij verzoeken jou om uitsluitend gebruik te maken van het mailadres zodat wij bij elke vraag alle noodzakelijke informatie voorhanden hebben, en hiermee een snelle afwikkeling van de vragen kunnen realiseren. 
  • Graag jouw mails voorzien van factuur of kassabon, foto’s, omschrijving en overige informatie welke van belang is.

Ik heb een vraag over de service en garantie?

  • E-mail: service@bluezonemobility.nl
  • Telefoonnummer: (+31) 6 11733783
  • Wij verzoeken jou om uitsluitend gebruik te maken van het mailadres zodat wij bij elke vraag alle noodzakelijke informatie voorhanden hebben en hiermee een snelle afwikkeling van de service call kunnen realiseren. 
  • Graag jouw mails voorzien van factuur of kassabon, foto’s, klachtomschrijving, eventueel foto of filmpje en overige informatie welke van belang is.

Ik heb nog aanvullende vragen over de fiets

  • Product informatie: https://www.bluezonemobility.nl/handleidingen
  • E-mail: info@bikeservicenederland.nl
  • Wij verzoeken jou om uitsluitend gebruik te maken van het mailadres zodat wij bij elke vraag alle noodzakelijke informatie voorhanden hebben en hiermee een snelle afwikkeling van de service call kunnen realiseren. 
  • Graag jouw mails voorzien van type nummer, omschrijving en naam van de fiets.

Kan ik de fiets aanschaffen via een fietsplan?

  • Dat hangt af van het fietsplan. Het is niet mogelijk om via Nationale Fiets Projecten, Fiscfree of Bedrijfs Fietsen Nederland de fiets aan te schaffen. Het is wel mogelijk een fiets aan te schaffen wanneer het fietsplan zonder tussenpersoon geregeld wordt. Dat wil zeggen: jij levert de aankoopbon in bij de HR afdeling van jouw bedrijf. Het bedrijf maakt het aankoopbedrag over aan jou. Vanaf januari 2020 geldt er een eenvoudigere ‘fiets van de zaak’ regeling waar vrijwel elke fiets onder kan vallen. Het loont de moeite hierover eens met ‘de zaak’ van gedachten te wisselen.

Mijn Villette E-bike is gestolen wat moet ik doen? Heb ik garantie hiervoor?

  • Nee. Wij raden je aan bij de volgende E-bike een diefstalverzekering af te sluiten of er een slot bij te kopen. Bij het gebruik van een ART2 slot kun je jouw E-bike eenvoudig verzekeren.

  • Kan ik een diefstalverzekering afsluiten voor mijn E-bike?
    • Mede vanwege de hoge waarde van een E-bike raden wij jou aan om een diefstalverzekering af te sluiten. Een gestolen E-bike is qua aanschafwaarde niet altijd zomaar te vervangen en E-bikes zijn populair bij fietsendieven. Het is dus geen overbodige luxe om een (diefstal)verzekering af te sluiten voor jouw E-bike. Dit werkt net als bij een gewone fiets: voor een elektrische fiets worden geen speciale regels gehanteerd.

Welke garantie voorwaarden hanteert de fabrikant?

  • Klik hier voor de garantievoorwaarden van Blue Zone Mobility.

Retour

Hoelang heb ik om een product te retourneren?

  • Fietsen en accessoires moet je binnen 14 dagen retour sturen.

Wat zijn de retourvoorwaarde(s)?

  • Onder welke voorwaarden mag ik de E-bike retourneren?
    • De E-bike moet ongebruikt (maximaal 1 kilometer gereden onder schone omstandigheden) en geheel compleet worden aangeboden, dwz met alle accessoires, boekjes etc.
    • Indien je de omafiets wilt retourneren, dient deze onbeschadigd in dezelfde verpakking retour gestuurd te worden en zoveel mogelijk met bescherming verpakt te worden.
    • De accessoire dient bij retour in de originele verpakking terug gestuurd te worden, onbeschadigd en met originele informatiekarton eraan.

Wat is de kostenindicatie van een product retourneren?

  • Je kunt jouw fiets of accessoire kosteloos binnen 14 dagen retourneren.

Hoe retourneer ik mijn artikel?

  • E-bike
  1. Meld jouw retour aan via info@bikeservicenederland.nl o.v.v. ordernummer en naam. De E-bike zal thuis bij de koper worden opgehaald na afspraak.
  2. Pas wanneer de E-bike in goede orde is bevonden zal bericht naar AH komen dat de aankoop gecrediteerd kan worden.
  • Omafiets
    • Indien je de omafiets wilt retourneren, dient deze onbeschadigd in dezelfde verpakking retour gestuurd te worden en zoveel mogelijk met bescherming verpakt te worden.
    • Retouren kun je aanmelden via: info@bikeservicenederland.nl, waarna je een retouretiket gemaild krijgt waarmee je de doos met fiets kunt afgeven bij een DHL punt.
  • Fiets accessoires
    • De retour aanmelden via: info@bikeservicenederland.nl o.v.v. ordernummer en naam. Hierop wordt er een retouretiket naar jou gemaild die jij kan gebruiken voor het retourneren.
    • De accessoire dient bij retour in de originele verpakking terug gestuurd te worden, onbeschadigd en met originele informatiekarton eraan.